2022 m. lapkričio 9 d., trečiadienis

PROJEKTAS „SKAITMENINĖ ŠVIETIMO TRANSFORMACIJA („EDTECH“)“. STAŽUOTĖS Į IZRAELĮ REFLEKSIJA

EdTech - greitai besivystanti inovacijų švietimo sektoriuje ekosistema, kurioje startuoliai, smulkus ir vidutinis verslas (SVV) kuria inovatyvius, dažniausiai naujausiomis technologijomis grįstus sprendimus švietimo sektoriaus iššūkiams spręsti. Įgalina diegti naujausias edukacines technologijas, įgyvendinant paskatų ir palaikymo sistemą skaitmeninėms įvietimo inovacijoms kurti ir išbandyti. Didina švietimo paslaugų kokybę, taip sukuriant daugiau gerovės visuomenei (ŠMSM apibrėžtis). R. Kimmons (2020) EdTech apibrėžia kaip IT priemonių ir mokomųjų veiklų derinį, praturtinantį mokymo procesą. L. Filatovaitė ir L. Stakėla (2021) EdTech sampratą aiškina kaip švietimo technologijas ir inoovacijas, grįstas skaitmeninėmis technologijomis. Michlal mokykloje mokiniai mokosi programavimo nuo pirmos klasės - tai mokykla, kuri specializuojasi IT. Michlal mokykloje mokosi per 400 mokinių nuo 1 iki 8 klasės. Mokinių skaičius klasėse nuo 16 iki 38. Klasėse dirba vienas pedagogas ir mokytojo padėjėjai. Padėjėjų skiriama tiek, kiek reikia specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams.  Nuo 1 klasės mokiniai mokomi robotikos, programavimo ir technologijų mokslo pagrindų. Ugdymas vyksta integruojant mokomuosius dalykus ir pagrįstas kompetencijų ugdymu, atsižvelgiama į kiekvieno vaiko individualius pasiekimus. Sudaromos palankios sąlygos kiekvienam mokiniui patirti sėkmę. Stebėtos robotikos, programavimo ir matematikos pamokos suskirstytos veiklomis, veikla keičiama kas 20 min. Mokykloje programavimo mokoma pagal pasiekimų lygius,  vadinasi, sudaromos palankios sąlygos kiekvienam mokiniui patirti sėkmę. Stebėtose veiklose buvo aiškiai išreikšta mokymo(si) paradigma, kai mokytojas yra pagalbininkas, konsultantas. Mokiniai naudojo programavimo kalbą Scratch.  Taip pat teko matyti daug savivaldaus mokymosi pavyzdžių, kai mokiniai išsikelia tikslus, atlieka užduotis dirbdami individualiai ir grupėse, įsivertina, reflektuoja patirtis. Ugdymo procesas grupei mokinių buvo organizuojamas nuotoliniu sinchroniniu būdu. Mokykloje didelis dėmesys skiriamas STEAM, vyksta robotikos užsiėmimai, integruotos pamokos. Anot robotikos mokytojo, po kiekvienos pamokos teikiamas grįžtamasis ryšys tėvams - yra išsiunčiamas skaitmenizuotas mokymosi turinys per elektroninį dienyną.  Mokykla išsiskiria savo erdvėmis, kurios skatina mokinius tyrinėti, atrasti mokymosi džiaugsmą. Kiekvienoje matytoje klasėje yra keletas suskirstytų erdvių, kurios į ugdymosi procesą įtraukia visus mokinius – darbo su kompiuteriais erdvė, žaidimų erdvė, mokymosi grupėse erdvė ir kt. Ant mokyklos stogo yra įkurta žalioji erdvė, kur mokiniai augina daržoves, prieskonius, gamina salotas bei kitus patiekalus. Kaip teigė mokiniai, jiems galima pasirinkti, kokias užduotis atlikti ir rengti ilgalaikius projektinius darbus. Mokyklos baldai bei priemonės šiuolaikiški, ergonomiški, atliepiantys mokinių poreikius – interaktyvios grindys, 3 D spausdintuvas, kiekvienoje klasėje 4 – 5 kompiuteriai, planšetės, robotukai, lego kaladėlės, vestibiulyje – televizorius ir kt. Akį patraukė pradinių klasių mokinių kuprinės, kaip “kelioniniai lagaminukai” su ratukais, kad vaikams nereiktų tampyti sunkių svorių.   Stebėtoje pradinių klasių programavimo veikloje dalyvauja ne tik mokytojas, bet ir vyresnių klasių mokiniai- savanoriai pagalbininkai.  Visa tai naudojama, kad ugdymas būtų tyrinėjantis ir prasmingas. Michlal mokykloje buvo matyti IT priemonių ir mokomųjų veiklų derinys, praturtinantys mokymosi procesą. Konferencija ,,Shaping the future‘‘ yra kasmetinis, tarptautinis, aukščiausio lygio EdTech susitikimas, kuriam vadovauja ,,MindCET‘‘ organizacija. Konferencija skirta edukacinių technologijų startuoliams, kūrėjams, pedagogams, investuotojams ir inovatoriams, siekiantiems reikšmingai paveikti ir keisti švietimo sistemą taip, jog ji atitiktų kiekvieno besimokančiojo skaitmeninio raštingumo poreikius. Šių metų konferencijos turinys buvo orientuotas į edukacines technologijas, kurių sprendimus sąlygojo dramatiški 2022-2021 metų įvykiai (COVID19 pandemija). Pandemijos laikotarpiu išryškėjo edukacinių technologijų poreikis, naujų sprendimų tikslingumas, siekiant sukurti naujas mokymosi aplinkas, atitinkančias šių dienų besimokančiųjų ir pedagogų poreikius. Konferencijoje pranešimus skaitę pasaulinio lygmens inovatoriai ir švietimo lyderiai vieningai nešė žinią apie tai, jog švietimo ateitis yra lūžio taške: švietime ieškomos naujos formos, erdvės ir tvarkos.  Konferenciją sudarė pranešimai bei jų sekcijos, kurių metu buvo dalijamasi geriausios praktikos pavyzdžiais iš viso pasaulio: diskusijos ir pranešėjų refleksijos.  Konferencijoje savo stendus pristatė 12 pažangiausių ,,EdTech‘‘ įmonių: ,,Pangea‘‘, ,,Cognishine‘‘, ,,e2read’’, ,,Endurae‘‘, ,,Key2enable‘‘, ,,Codemonkey‘‘, ,,Sharebook‘‘, ,,Leminda‘‘, ,,Jotit‘‘, ,,Cybersquad‘‘, ,,Navigator‘‘, ,,Amplio‘‘.  EdTech įtraukimas į mokymo procesą praturtina mokymo turinį, skatina įsitraukti ir motyvuoja mokytis, padeda ugdyti šiuolaikinei visuomenei itin reikalingas skaitmenines kompetencijas, padeda kokybiškiau pasiruošti būsimoms darbo funkcijoms. Apibendrindama stažuotę drąsiai galiu teigti, kad surastas bendraminčių būrys įkvepia žengti toliau skaitmeninės transformacijos keliu ir ieškoti inovatyvių sprendimų savo organizacijoje koreguojant ugdymo proceso organizavimo formas, kuriant edukacines aplinkas, pritaikytas įtraukiajam mokymuisi. 448.jpg"/>

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą