2023 m. balandžio 26 d., trečiadienis
Sėkmingi mokiniai – tvari Lietuvos ateitis
Vienintelis būdas atrasti galimybių ribas yra peržengti jas A. CH. Charkeas
Sėkmingi mokiniai – tvari Lietuvos ateitis
Svarbisėkmingo mokymo(si) sąlyga – palankios ugdymo(si) aplinkos kūrimas, tikslingai
ir sumaniai taikant efektyvius ugdymo(si) metodus. Atliepdama šių dienų
aktualijas Kauno „Santaros“ gimnazija mokymo(si) kokybę užtikrina paisydama
svarbiausių palankios emocinės aplinkos kūrimo veiksnių ir taikydama efektyvius
šiuolaikinius mokymo(si) metodus, kai kiekvienam mokiniui suteikiama laisvė
kurti, diskutuoti, rengti projektus, kritiškai mąstyti ir reflektuoti. Tai
gimnazija, kur skatinamas kūrybiškumas, įdomios, motyvaciją žadinančios užduotys
pamokose, ugdymosi procesas, paremtas bendravimo ir bendradarbiavimo principais,
kur paisoma bendruomenės narių interesų, kur suteikiama galimybė svajoti ir
projektuoti savo karjerą. Tai mokykla, auginanti ateities lyderius su tvirta
vertybine sistema, užtikrinanti pažangos kryptingumą ir veiklos tvarumą.
Auginame ateities lyderius, mokydamiesi iš sėkmingų patirčių. „Santaros“
gimnazijos mokiniai ir mokytojai naujausių žinių semiasi iš pasaulinės rinkos
tendencijas atliepiančių universitetų programų. Harvardo universitetas – vienas
iš nedaugelio universitetų, siūlančių mokymosi programas, pritaikytas
gimnazijoms, ir suteikiantis išskirtinių galimybių mokytis nemokamuose Harvardo
universiteto kursuose nuotoliniu būdu. Integruojant Harvardo universiteto
programas (CS50AP) bei kursus („V. Šekspyras“, „Retorika“, „A. Enšteinas – XX
amžiaus revoliucionierius“, „Duomenų apdorojimas su R programavimo kalba“, „Kinų
filosofija“, „Verslumas“) į gimnazijos matematikos, informatikos, ekonomikos,
fizikos, tikybos, anglų kalbos dalykų ugdymo turinį, I – IV kl. gimnazistams
suteikiamos išskirtinės galimybės siekti išsikeltų tikslų, semtis patirties tik
iš geriausių mokslininkų. Harvardo universiteto kursai sustiprina mokymosi
turinį klasėse pagal kryptis – Informatikos, Tyrėjų, Tarptautinėje, Verslumo,
Socialinių mokslų. Baigusiems Harvardo universiteto programą/ kursus suteikiama
galimybė gauti universiteto baigimo sertifikatą, kas padidina galimybę puikiai
išlaikyti brandos egzaminus bei aktualizuoja būsimo specialisto vertę darbo
rinkoje. Harvardo universiteto kursų sertifikatus gimnazijoje įgiję mokytojai ir
vadovai yra pasirengę žiniomis dalytis su gimnazistais, sukuriant lanksčią
ugdymosi aplinką, naudojant skaitmeninius išteklius, taikant vienam mokiniui
vienas kompiuteris paradigmą, (per)kuriant edukacines aplinkas, skirtas veikti
individualiai ar grupėmis. Harvardo universiteto kursų integracija keičia
mokytojo ir mokinio vaidmenis: mokytojas tampa veiklos moderatoriumi,
konsultantu, o mokinys – mokymosi ekspertas. Pamokose mokiniai mokomi pažinti
save, išsikelti asmeninius tikslus, gebėti suvaldyti emocijas, daryti prasmingus
pasirinkimus bei modeliuoti autentišką sėkmingos karjeros kelią. Asmenybę
auginančios tarptautinės patirtys per projektines veiklas. Gimnazija aktyviai
bendradarbiauja su skirtingomis užsienio mokymosi institucijomis, suformuoti
tvarūs tarptautiniai ryšiai ir partnerystės. Tarp mokyklos partnerių yra
gimnazijos, koledžai, licėjai iš Ukrainos, Austrijos, Ekvadoro, Graikijos,
Vokietijos, Slovėnijos, JAV, Turkijos. Anot gimnazistų: „Dalyvavimas Erasmus+
projektuose suteikė daug galimybių susipažinti su kitų šalių mokiniais, jų
kultūra, praplėtė akiratį bei užsienio kalbų įgūdžius. Taip pat esame dalyvavę
projektuose bei paskaitose, kur buvome artimiau supažindinti su vertimo
pagrindais bei vertėjo darbu. Aplankyta Austrija gruodžio mėnesį leido pažinti
ne tik šalį, bet ir bendraamžius, kuriuos prieš kelionę pažinome tik per Zoom
programą. Žavu pamatyti tiek Amšteteno miestą, kuriame gyvenome, tiek Vieną,
kuri paliko didelį įspūdį. Labiausiai patiko ne aplankytos vietovės, tačiau
veiklos su austrų mokiniais.“ Daugiakultūrinės erdvės tyrinėjimas gimnazijoje ne
tik moko gyventi globaliame pasaulyje, bet ir ugdo mokinių pilietinę savimonę,
patriotiškumą - atsakingą Lietuvos pilietį. Auginame būsimą programavimo genijų,
skaitmeninių kompetencijų guru. IKT – neatsiejama šiuolaikinio gyvenimo dalis.
Gimnazijoje ypatingas dėmesys skiriamas skaitmeninės kompetencijos ugdymui,
darbui su skaitmeniniais šaltiniais ir priemonėmis, informacinių technologijų
infrastruktūros kūrimui, bendravimui ir bendradarbiavimą skaitmeninėje erdvėje,
pagalbos teikimui tiek mokytojui, tiek mokiniui bei kokybės užtikrinimui. Čia
įrengtos dvi Medijų klasės, kur įgyvendinama vienas kompiuteris vienam mokiniui
paradigma, šiuolaikiškai įrengti informacinių technologijų kabinetai, mokymo(si)
erdvės aprūpintos išmaniaisiais ekranais, interaktyviomis lentomis, planšetėmis.
Rengiamas suskaitmenintas ugdymo turinys, kuris talpinamas Moodle, Teams
platformose, mokiniai kuria skaitmenizuotus pasiekimų ir pažangos aplankus, rašo
virtualius klasių tinklaraščius, dalyvauja diskusijose „Skaitmeninis mokytojas –
augantis mokinys“. Pedagogai pripažįsta, kad įvairios interaktyvaus mokymo(si)
aplinkos yra vienos iš tų priemonių, kurios naudingos efektyvinant pamokas,
įvairinant ugdymo procesą, keliant mokymo(si) motyvaciją, atliepiant
šiuolaikinio mokinio poreikius. Lyginant su tradiciniais metodais ir priemonėmis
IKT turi akivaizdų pranašumą vizualizuojant mokomąją medžiagą, įtvirtinant
žinias, ieškant reikiamos informacijos, pateikiant mokiniams greitą įvertinimą.
Visa tai padeda gimnazistams pasiekti geresnių rezultatų tiek pamokose, tiek
rengiant nuodugnius baigiamuosius darbus. Išorinio vertinimo rezultatai rodo,
jog gimnazijos vyresniųjų klasių mokinių IT įgūdžiai yra puikūs, jie moka
atsirinkti tinkamą informaciją, gali įvardinti savo žinių spragas, geba
kritiškai vertinti siūlomas priemones, tęsia mokslus konkurencingose studijų
programose. Apibendrinant galima teigti, jog Kauno „Santaros“ gimnazijoje
kuriama palanki, šiandienos aktualijas atliepianti ugdymo(si) aplinka, kur
puoselėjama ugdytinių saviraiška, suteikiama kūrybiškumo laisvė, įgyvendinamos
emocinio ugdymo programos, kuriami puikūs santykiai tarp ugdymo(si) proceso
dalyvių, kas leidžia pasiekti geresnių ugdymo(si) rezultatų. Įtrauktis visiems
–tai gimnazijos siekis, kad kiekvienas mokinys taptų besimokančiu ekspertu,
patiriančiu mokymosi sėkmę, bei socialiai atsakinga asmenybe, gebančia
realizuoti save gyvenime ir mylinčia savo šalį.
Užsisakykite:
Rašyti komentarus (Atom)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą