2014 m. spalio 10 d., penktadienis

KŪRYBINĖ LABORATORIJA GIMNAZIJOJE

Spalio 11 d. vakarą gimnazijoje vyko netradicinis praktinis seminaras ,,Kūrybinė laboratorija''.   Mokyklos lektorių komanda, taikydama kūrybinius pratimus, komandinio darbo, sprendimų priėmimo aktyvius žaidimus, improvizacinius etiudus, siekė išlaisvinti asmenybes, paskatinti jas kurti, konstruoti, kalbėtis, diskutuoti, draugauti, šypsotis, pažinti vienas kitą, atsiverti ir susiburti... Naujausiuose švietimo dokumentuose teigiama, jog mokykla turi ieškoti netradicinių formų, kaip išlaisvinti asmenybę, padėti jai atsiverti, atrasti savo sėkmę. Ši ,,Kūrybinės laboratorijos'' programa ir veda kiekvieno tobulėjimo link.
Man pačiai labai artimos edukologės Austėjos Lansbergienės idėjos, kuri savo įkurtoje mokykloje taiko netradicines formas, didelį dėmesį skiria vaiko pažinimui. Dažnai paskaitau jos vedamą tinklaraštį ,,Vaikystės sodas'', kur galima gauti daugybę praktinių patarimų, kaip ugdyti vaiką nuo mažens, kodėl dauguma Lietuvos pirmokų nori eiti į mokyklą, o po metų noras ima mažėti. Kas atsitinka ir pan.
Rengdami programą ,,Kūrybinė laboratorija'' ir siekėme, kad būtų pamatytas kiekvienas atėjęs į šį  seminarą, būtų išgirsti kiekvieno lūkesčiai ir pabaigoje pamatuota sėkmė. Ką mes išsinešame šiandien, ko atsisakytume, už ką padėkotume ir pan. Mokyti mokinius pozityviai pažvelgti į sunkumus, nenuleisti rankų keblioje situacijoje mokė komandinio darbo žaidimai. Buvo atsižvelgta į vaikinų pageidavimus: surengti judrieji pratimai, kurie reikalavo ištvermės ir greitos orientacijos.
Per šį netradicinį seminarą dažnai kaitaliojamos erdvės, veiksmas vyksta dinamiškai, lavinami įvairūs mokinių pojūčiai, grupės nuolat keičiasi, o seminaro pabaigoje visi atlieka bendrą užduotį ,,Klasės piešinį''. Lektorių komanda tikisi, kad pateisino mokinių lūkesčius ir šis seminaras turės įtakos mokinių pasiekimams, jų asmeninei  pažangai. Lyg ir pavyko prakalbinti kiekvieną ir daug šypsotis..... Tikimės, jog laimėjome visi. Lektoriams  dirbti  buvo labai smagu, nes į mokymąsi pažvelgėme iš mokinio pozicijos. Tai tikrai pasiteisino, mokymasis buvo matomas. Ne mokymas, o mokymasis, nes vyko bendra sąveika, augome kartu drauge visi, gerąja prasme.






Komentarų nėra:

Rašyti komentarą